Conflict in eigen handen nemen

In het kader van de maatregelen die de regering heeft genomen, geeft de Federale Bemiddelingscommissie de voorkeur aan telewerk en nodigen we u uit om ons per e-mail te contacteren (secr.Bemiddelingscommissie@just.fgov.be), waarna we indien nodig telefonisch met u contact opnemen.



Indien u een bemiddelaar wenst in te schakelen om uw conflict minnelijk op te lossen, gelieve onze lijst van erkende bemiddelaars te consulteren op onderstaande link:

http://www.fbc-cfm.be/nl/zoeken-naar-een-bemiddelaar

De kwaliteit:

De bemiddelaar voorgesteld in het kader van een gerechtelijke of vrijwillige bemiddeling heeft vormingen gevolgd en is erkend door de Federale Bemiddelingscommissie, ingesteld bij de Federale Overheidsdienst Justitie.

 

De band tussen de partijen behoeden:

In een bemiddeling gaat het hem er minder over welke partij gelijk heeft, dan wel het over het vinden van een voor elke partij aanvaardbare oplossing, teneinde elkeen er voldaan te laten uitkomen. De bemiddelaar maakt er dus werk van om een positief klimaat te scheppen dat vruchtbare en constructieve uitwisselingen toelaat.


De efficiëntie:

Een goed akkoord is gebouwd op een gezonde basis, loyauteit en evenwichtigheid. Deze uitgangspunten zullen ook toelaten dat het akkoord in de loop van de tijd nageleefd wordt. Het akkoord strekt de partijen tot wet en deze kunnen het uitvoerbare kracht geven.

 

Afwezigheid van striktheid:

de hoeksteen van het proces is het uitermate vrijwillig karakter ervan. De sterkte schuilt in een plicht van gedeelde vertrouwelijkheid.